Дні роботи | З якого часу | До якого часу |
Понеділок | 8.00 | 12.00 |
Вівторок | 13.00 | 17.00 |
Середа | 13.00 | 17.00 |
Четвер | 8.00 | 12.00 |
П'ятниця | 13.30 | 17.30 |
Дні роботи | Години роботи |
Щодня за телефоном 0954308106 | 08:00 - 18:00 |
Усім батькам добре відомо, що повинні робити для дитини педіатр, логопед, вихователь та вчитель. Чи потрібен в цьому переліку ще й дитячий психолог? А якщо потрібен, то чим дитячий психолог відрізняється від інших фахівців? Спробуємо відповісти на ці питання.
Дитячого психолога не варто плутати ні з психіатром, ні з невропатологом, ні з будь-яким іншим лікарем - це не медична спеціальність. Дитячий психолог не ставить діагноз, не передплачує рецепти. Він займається не станом внутрішніх органів і зовнішнього вигляду дитини, а іншими дитячими проблемами. Перелік дитячих проблем досить великий і безпосередньо залежить від віку.
Дитячий психолог - фахівець, який допомагає дорослим зрозуміти, що відбувається з їхньою дитиною та з ними. Психолог працює з актуальним станом дитини і батьків, проводить первинну діагностику, задає питання про життєву ситуацію та структуру сім'ї. У процесі спілкування психолог допомагає батькові чи матері (педагогу або дитині) усвідомити свою проблему, зрозуміти її причини та знайти рішення.
Діяльність психолога ЗДО спрямована безпосередньо на дітей, але для більшої ефективності в неї включаються і інші учасники виховного процесу - педагоги і батьки, які беруть участь у вирішенні проблем дітей. Психолог дає їм професійні рекомендації по роботі з дитиною і надає підтримку.
Проблеми, що не входять в професійну компетенцію психолога, вирішуються за допомогою переадресації запиту на роботу з дитиною та її сім'єю іншим фахівцям певного профілю (логопеда, лікаря, соціальним службам тощо.)
Батьки, діти яких проходять психологічне тестування, часто хвилюються, що результати стануть відомі іншим людям. Знайте, одна з етичних професійних норм психологів - це конфіденційність. Ніяких імен. Вся інформація за результатами психологічного тестування дитини передається батькам в усній (або письмовій) формі при індивідуальній бесіді.
Поступаючи в ЗДО батьки (законні представники) підписують ЗГОДУ на психологічний супровід дитини. Батьки мають право відмовитися від психологічного супроводу дитини в дитячому саду. У цьому випадку робота з дитиною можлива тільки після особистого звернення батьків до психолога або директора ЗДО, оформивши новий документ на психологічний супровід.
Мета роботи психолога в ЗДО - збереження і зміцнення психічного здоров'я дітей, їх гармонійний розвиток в умовах ЗДО, а також надання своєчасної допомоги дітям, батькам і педагогам у вирішенні психологічних проблем розвитку, що виникають в різних життєвих ситуаціях.
•Конвенція ООН про права дитини;
•Етичний кодекс психолога(прийнятий на 1-му установчому з'їзді Товариства психологів України 20.12.1990р. в м. Києві);
• Положення про психологічну службу системи освіти України;
• Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 19.10.2001р. №691;
• Лист МОНУ № 1/9-683 від 26.09.2012р. щодо розподілу робочого часу у практичних психологів та соціальних педагогів;
• Лист МОНУ № 1/9-413 від 06.06.2013р. «Про впровадження факультативних курсів працівниками психологічної служби системи освіти»;
• Лист МОНУ № 1/9-179 від 28.03.2014р. «Щодо профілактики суїцидальних тенденцій серед учнів»;
• Лист МОНУ №1/9-442 від 17.09.2015р. «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»;
• Лист МОНУ №2/3 -14-1572-15 від 07.08.2015р. «Щодо профілактики учинення дітьми навмисних само ушкоджень»;
• Лист МОНУ від 02.01.2013 р. № 1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»;
• Концепція національно-патріотичного виховання (затверджена спільним наказом МУССМС, МОН, МОУ, МКТУ від 27.10.2009р. №3754/981/538/49); Порядок взаємодії суб'єктів соціальної роботи із сім'ями, які опинилися у складних життєвих обставинах тощо;
• Лист МОНУвід 15.08.07 № 1/9-479«Про нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів»;
• Лист МОНУ від 27.07.2020 № 1/10-1495 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2020/2021н.р.»;
• Лист МОНУ від 30.10.2018 №1/9-656 «Про перелік діагностичних методик щодо виявлення та протидії домашньому насильству відносно дітей»;
• Програмарозвитку психологічної служби Харківського району на 2018 - 2022 роки», затвердженарішеннямXXI сесії VII скликанняХарківської районної ради Харківської областівід 21 грудня 2017 року;
• Програмаз реалізації Конвенції ООН про права дитини на 2017- 2021 роки у Харківському районі, затвердженарішенням голови Харківської районної ради XVІ сесії VII скликання від 30.05.2017;
• Закон України «Про внесеннязмін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII;
• Лист МОНУ № 1/9-790 від 29.12.2018 "Щодо оганізації відповідної роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньо мунасильству та булінгу";
• Лист МОНУ від 29.01.2019 р. № 1/11-881 «Про рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII»;
• Постанова Кабінету Міністрів України від 24.02.2021 № 145«Державної соціальної програми запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі на період до 2025 року».
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.